Luiza Domnișoru, PR Dacia: La aceste experiențe de fost jurnalist și de student FJSC nu aș putea renunța vreodată

Cu o experiență de 18 ani în comunicare și jurnalism, Luiza Domnișoru este licențiată a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București (2000) și din 2008 lucrează ca șef Serviciu Relații Publice în Grupul Renault. În această calitate este responsabilă de organizarea de evenimente corporate, precum și de identificarea și dezvoltarea de parteneriate pentru Dacia și Grupul Renault (“Premiile Gopo”, Târgul de Carte “Gaudeamus”) etc.

 

Din 2011, în calitate de cadru didactic invitat, predă cursul de “Comunicare în situații de criză”, la programele de master ale Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Am întrebat-o ce a luat cu ea, la drum, din experiența FJSC?
L.D.: Două lucruri am învățat în FJSC – să fiu pragmatică, „pe fază” și să am mereu la mine „pixul și agenda”. Nu se știe când îți vine o idee bună, chiar și în trafic. La aceste experiențe de fost jurnalist și de student FJSC nu aș putea renunța vreodată.

 
Oamenii vor mașini. Vin la pachet cu un manual de bord. Fabricat precum mașina. La ce v-ați gândit (în echipă cred) când v-ați propus să „alterați/alternați” ipoteticul cumpărător cu un manual de bord alternativ?
L.D.: Două au fost insight-urile de la care a pornit agenția Publicis în acest demers: primul – manualul de bord Dacia este cel mai răspândit produs editorial cu specific tehnic, în România. Dar nu toți posesorii de mașini acordă atenția cuvenită acestei cărți. Al doilea – după zece ani de colaborare cu Târgul de Carte Gaudeamus, venise momentul ca Dacia să își scrie propria carte. Așa au ajuns la pitch cu această idee care ne-a cucerit și pe care am votat-o ca fiind câștigătoarea licitației. Dacă manualul alternativ de bord va determina mai mulți posesori de Dacia să citească manualul clasic de bord, dar și varianta sa literară, cred că vom avea cu toții de câștigat.

 

De ce narațiuni jurnalistice ? Crezi că există public să le înțeleagă ca atare?
L.D.: Publicul a rezonat dintotdeauna la povești. Iar acum, de când rolul emițător-receptor nu mai este atât de clar delimitat, publicul este și mai sensibil la narațiuni. Cu cât povestea este mai credibilă, mai autentică, cu atât ea prinde mai mult la public. În mod ciudat, nici măcar nu mai trebuie să vorbească despre faptele unor eroi. Este de ajuns să vorbească despre ceva (fapt, obiect, persoană) ieșit din comun și devine piesă de storytelling.

 
Mașina imaginată de voi chiar merită o poveste. O veți continua?
L.D.: Sperăm că da. Asocierea cu Târgul de Carte Gaudeamus ne-a dat curajul de a fi creativi și sperăm că acest parteneriat ne va duce și mai departe, ne va face și mai îndrăzneți.

 

Când ai terminat facultatea credeai că vei ajunge “să dai cheie” la Dacia? A fost întâmplare, perseverență sau o bună șansă?
L.D.: Toată facultatea am fost convinsă ca voi fi jurnalist și, trebuie să recunosc, nu era în planurile mele să mă duc spre jurnalismul auto. A fost și un calcul profesional, este adevărat, pentru că am optat în 2003 sa plec din mass-media și să trec în PR, dar și o întâmplare pentru că nu m-am gândit niciodată să îmi croiesc un drum spre comunicarea în domeniul auto. Aici a intervenit hazardul.

 

Sursa foto: Manualul de bord alternativ al Dacia

A consemnat Florica Iuhas

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s